Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Αλλάζει ο τρόπος διαφήμισης για τα συμπληρώματα διατροφής

Νέα κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης και Υγείας –Δημήτρη Παπαδημητρίου και Ανδρέα Ξανθού αντίστοιχα– αφορά τα συμπληρώματα διατροφής. Ουσιαστικά πρόκειται για την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας προς την αντίστοιχη Κοινοτική Οδηγία ΟΔ/2002/46/ΕΚ και κωδικοποίηση των ισχυουσών διατάξεων σε ενιαίο κείμενο.

Η εν λόγω ΚΥΑ θέτει κανόνες διαφήμισης και παρουσίασης των συμπληρωμάτων διατροφής, κατά τους οποίους απαγορεύεται να αποδίδονται στα προϊόντα αυτά ιδιότητες πρόληψης, αγωγής ή θεραπείας ανθρώπινης νόσου.





Επίσης αναφέρει όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνει υποχρεωτικά η επισήμανσή τους, όπως τα ονόματα των ουσιών που περιέχουν, τη συνιστώμενη ημερήσια δόση, προειδοποίηση για την υπέρβαση της δόσης, τη δήλωση ότι δεν χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατο μιας ισορροπημένης δίαιτας, τον αριθμό γνωστοποίησης στον ΕΟΦ και άλλες δηλώσεις ασφαλούς χρήσης.

Διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής

Σύμφωνα με την ΚΥΑ, η πώληση των συμπληρωμάτων διατροφής επιτρέπεται να γίνεται από τα φαρμακεία, καθώς και τα καταστήματα τα οποία, κατά την κείμενη νομοθεσία, επιτρέπεται να πωλούν τυποποιημένα τρόφιμα.
Επίσης ορίζονται τα εξής:

  • Η πώληση εξ αποστάσεως συμπληρωμάτων διατροφής επιτρέπεται μόνο από τις παραπάνω πηγές.
  • Η διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής θα πρέπει να ακολουθεί τις προδιαγραφές των παρασκευαστών ως προς τις συνθήκες αποθήκευσης και έκθεσης των προϊόντων σε ό,τι αφορά τους κανόνες υγιεινής, τη θερμοκρασία και την υγρασία του περιβάλλοντος.
  • Η τοποθέτηση των προϊόντων θα πρέπει να γίνεται σε ιδιαίτερο χώρο, με ευκρινή σήμανση «Συμπληρώματα διατροφής», όπως και με την προειδοποίηση υπό μορφή πινακίδας, τουλάχιστον 15x25 εκατ., η οποία θα πρέπει να βρίσκεται αναρτημένη σε κεντρικό και ευδιάκριτο σημείο της προθήκης.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με σχετικό άρθρο του iatronet.gr, τα συμπληρώματα διατροφής έχουν σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ: ο ετήσιος τζίρος έχει ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, με το 31% των Ελλήνων να έχουν αγοράσει πέρυσι συμπληρώματα διατροφής. Αναφέρεται δε ότι καλλυντικά και βιταμίνες βρίσκονται στη 10η θέση και 14η θέση αντίστοιχα στη λίστα των προϊόντων με τις συχνότερες online αγορές στην Ελλάδα.

Ολόκληρο το κείμενο της απόφασης μπορείτε να το δείτε εδώ.
Παράλληλα, ο ΕΟΦ, σύμφωνα με τους όρους της ΚΥΑ, έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του πλήρη κατάλογο σκευασμάτων/τροφίμων ειδικών ιατρικών σκοπών που κυκλοφορούν νόμιμα, τον οποίο θα επικαιροποιεί τακτικά.
www.f-kosmos.gr