Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

Ανακοίνωση ΕΟΠΥΥ για δαπάνες υλικών μετά την υπογραφή των συμβάσεων! (update)

Σας ενημερώνουμε ότι ο Οργανισμός, με την στρατηγική επιλογή της σύναψης συμβάσεων με τους παρόχους των κάτωθι κατηγοριών ειδών, όπως προβλέπονται στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας, υλοποιεί νέες διαδικασίες και αναπροσαρμόζει την σχέση της Υπηρεσίας τόσο με τους δικαιούχους των παροχών, όσο και με τους προμηθευτές:
 

 

  •  Αναπνευστικά Είδη
  • Ορθοπεδικά
  • Ακουστικά Βαρηκοΐας
  • Συμπληρώματα Ειδικής Διατροφής
  • Ιατροτεχνολογικά Προϊόντα, ενδεικτικά αναφέρονται τα:
  • Επιθέματα
  • Υλικά αποσιδήρωσης
  • Οστομικά Υλικά
  • Καθετήρες
  • Υλικά Σακχαρώδους Διαβήτη
  • Αναλώσιμο Υγειονομικό Υλικό κ.α. (παροχές Ε.Κ.Π.Υ.)
Σύμφωνα με την από 02/01/2017 απόφασης με αρ.2 της 330 συνεδρίασης του ΔΣ του Οργανισμού και επειδή η υλοποίηση των ανωτέρω βρίσκεται σε εξέλιξη, σας ενημερώνουμε ότι για τις ανωτέρω κατηγορίες ειδών η απόδοση της δαπάνης στους ασφαλισμένους θα γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, εφόσον τα σχετικά παραπεμπτικά και γνωματεύσεις (που βρίσκονται σε ισχύ) έχουν εκτελεστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 2016.
 

Για όσα παραπεμπτικά και γνωματεύσεις εκδοθούν από 1η Ιανουαρίου 2017 και μετά, η υποβολή των δαπανών των ανωτέρω κατηγοριών θα διενεργείται μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών υποβολών μόνο από τους συμβεβλημένους πάροχους και όχι από τους ασφαλισμένους.
 

Το Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΟΠΥΥ από 01/01/2017 και μέχρι νεοτέρας, δεν θα δέχεται εκτελέσεις γνωματεύσεων ηλεκτρονικά που αφορούν το 2017. Μέχρι λειτουργίας της ηλεκτρονικής γνωμάτευσης θα πρέπει να συμπληρώνεται χειρόγραφα το συνημμένο έντυπο ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗΣ (θα ακολουθήσουν νεότερες οδηγίες).
 

Επιπρόσθετα συνημμένα θα βρείτε και το Ειδικό Έντυπο Στοιχείων για την Παραλαβή των Προϊόντων από τρίτο πρόσωπο, το οποίο θα υπογράφεται με την παραλαβή των Προϊόντων, όπως προβλέπεται στη σύμβαση.
 

Η απόδοση της προβλεπόμενης δαπάνης θα γίνεται προς τους παρόχους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην σύμβαση και τις σχετικές εγκυκλίους του Οργανισμού, οι οποίες θα εκδοθούν για το σκοπό αυτό.
 

Να σημειωθεί ότι από 01/01/2017 οι Περιφερειακές Διευθύνσεις δεν θα παραλαμβάνουν αιτήσεις ασφαλισμένων για αποζημίωση των ανωτέρω ειδών για εκτελέσεις παραπεμπτικών και γνωματεύσεων που πραγματοποιήθηκαν από την 1/1/2017 και μετά.


Τέλος σας ενημερώνουμε ότι η απόδοση της δαπάνης για εκτελέσεις γνωματεύσεων που έγιναν μέχρι τις 31/12/2016, θα γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ καθώς και στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εφόσον τα σχετικά παραπεμπτικά και γνωματεύσεις έχουν εκτελεστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 2016 και βρίσκονται σε ισχύ. Το Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΟΠΥΥ για την καταχώρηση των εκτελέσεων του 2016, θα παραμείνει ανοικτό.

Ο Πρόεδρος
Σωτήριος Μπερσίμης

Επ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς


Farmakopoioi

Συνοπτικά λοιπόν:
  • Αν έχουμε δαπάνες που εκτελέστηκαν μέχρι 31/12/2016 (π.χ. γάλατα), αυτά θα πάνε οι ασφαλισμένοι κανονικά να τα υποβάλουν όπως και πριν
  • Αν είναι από 1/1/2017 τότε θα υποβληθούν από τα φαρμακεία με διαδικασία που θα ενημερωθούμε εγκαίρως, οπότε κρατάμε μόνο συμμετοχή και θα μάθουμε τον τρόπο κατάθεσης των δικαιολογητικών σύντομα
  • Δαπάνες ειδών που δεν έχουν συνάψει ακόμα συμβάσεις θα γίνονται σύμφωνα με το έγγραφο ΕΔΩ
  • Τα αναλώσιμα διαβήτη τα εκτελούμε όπως πριν και ομοίως περιμένουμε το νέο σύστημα